Leer meer over volleybalvereniging Madjoe

Madjoe is één van de grootste volleybalverenigingen in de regio. Iedereen die wil volleyballen kan bij Madjoe terecht.

De jongste CMV leden zijn net 6 jaar, maar er zijn ook leden van 65 jaar en ouder die wekelijks nog actief volleyballen. Er is een recreanten afdeling, een ochtend ‘koffie’ volleybal en er zijn diverse dames- en herenteams die in verschillende klasses van de regio uitkomen. Het selectieteam van Heren 1 speelt in de Topdivisie en ons Dames 1 in de 3e divisie. In de zomer verzorgt de Beachcommissie trainingen op drie door Madjoe aangelegde beachvolleybalvelden op sportpark Rietbos aan de Gouw te Enkhuizen. Ook ‘vrij’ spelen behoort hier – na reservering-  tot de mogelijkheden.

Al jarenlang een sterke en mooie vereniging

Jong geleerd…

Madjoe staat bekend om zijn goede jeugdopleiding. De trainers worden regelmatig met behulp van het ‘ Train de Trainer programma’ bijgeschoold door professionals. Door middel van de Volleybalschool op zondagmorgen wordt de jeugd naar een hoger plan gebracht. De afgelopen jaren zijn diverse talenten doorgestroomd naar de hoogste landelijke divisies. Ook spelen een aantal oud Madjoeleden in de nationale teams van Oranje.

Volleybal naar een hoger plan

Madjoe heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld. Zo is Madjoe is nauw betrokken bij de volleybalorganisatie Team West-Friesland. Door middel van deze samenwerking wordt het volleybal in de regio naar een hoger plan getrokken. Maar niet alleen het volleybal is belangrijk voor Madjoe. Sporten of bewegen in het algemeen is nog veel belangrijker. Daarom is Madjoe initiatiefnemer geweest in het oprichten van het programma Sport Beweegt. Sport Beweegt wil sport hoger op de politieke agenda zetten en daarmee een sterke sportcultuur in Enkhuizen bevorderen.

“Door met en van elkaar te leren sta je samen sterk!”

Een levendige vereniging

Madjoe is naast een ambitieuze, vooral ook sociale vereniging met vele vrijwilligers. Naast het spelen in competitieverband, wordt er van alles georganiseerd om de onderlinge band te verstevigen. Van Sinterklaasfeest voor de jongsten tot barbecue’s bij begin en einde van de competitie. Befaamd is het Madjoe Mixtoernooi. Dit toernooi wordt al sinds 1970 op Hemelvaartsdag georganiseerd voor alle (jeugd-) leden, families, vrienden, bedrijven en buur(t)verenigingen. In 2016 is sportkantine Time Out in sporthal de Drecht het thuishonk geworden van Madjoe, waar het altijd gezellig vertoeven is. Zowel vóór, tijdens als na de wedstrijden. Madjoe is een tweede familie, waarbij er aandacht is voor zowel lief als leed.

Bekijk ook: