In Memoriam - Jos Kolk (1932-2023)

Op 8 augustus jl. overleed Jos Kolk – Hartog.

De jongere generatie volleyballers zal haar waarschijnlijk niet kennen, maar de oudere generatie kent haar als een vrijwilliger die zich op buitengewone wijze heeft ingezet voor onze vereniging.Jos speelde zelf bij Flevo/DFC, voordat ze naar Madjoe kwam. Dit is zo rond het 20-jarig jubileum van Madjoe geweest. Binnen Madjoe was ze een van de oprichters van het Hemelvaarttoernooi, nu ruim 50 jaar geleden. Tevens is ze trainer/coach geweest van diverse (jeugd)teams, die het zelfs geschopt hebben tot Nederlands Kampioen. Jos ging overal de volle 100% voor, was direct en wilde altijd winnen. Toen we in 1996 naar de Sprong gingen en we daar een eigen kantine kregen, was Jos de eerste beheerder.  Voor al haar verdiensten is zij onderscheiden als erelid van Madjoe en ontving zij de Madjoe ring en de bronzen bondspenning.We zijn dankbaar voor wat Jos voor onze vereniging heeft betekend.