Het vijftigste Madjoe Hemelvaarttoernooi

Het vijftigste Madjoe Hemelvaarttoernooi!

Na het twee jaar zonder Hemelvaarttoernooi gesteld te moeten hebben, konden we dit jaar gelukkig ons mooie toernooi weer organiseren. Het feit dat dit de vijftigste editie was, heeft niet zoveel extra aandacht gekregen. Deze klassieker is immers altijd al een feest op zich!
De organisatie was geconfronteerd met aardig wat wijzigingen, maar op donderdagochtend 26 mei om exact 10 uur gaven onze nieuwe DJ’s Bart en Daan het startsein voor de eerste wedstrijden. En het is gebleken dat het feest ook na twee jaar afwezigheid wel hetzelfde is gebleven!

Vele teams wisten het toernooi nog steeds te vinden, want we hadden maar liefst 98 inschrijvingen!
In het Kloosterpalingtoernooi (de 3 x 3 wedstrijdvorm) werd bij de heren een spannende strijd geleverd door topdivisie teams van Madjoe en uit de Zaanstreek.
Verder waren er veel inschrijvingen bij de heren in de promotieklasse en de eerste klasse, zodat we daar twee poules konden maken.
Bij de dames 3 x 3 streden de teams vanuit Madjoe D1 en D2 om de échte Enkhuizer gerookte vis van Vishandel Klooster.

Daarnaast was ook het recreatieve 6×6 toernooi zeer populair. Maar liefst zestig teams kwamen uit in de Gevorderdenklasse en Beginnersklasse. Zij waren op het zonnige sportpark van SV Enkhuizen aanwezig om te strijden voor de poule winst. En gestreden werd er!
Bij de ABC Jeugd viel het aantal teams wat lager uit dan gehoopt, maar desondanks beleefde de jeugd een mooie dag. Voor volgend jaar gaan we de jeugd uitdagen zodat er weer meer jeugdteams meedoen.
Tot slot speelden de allerjongste volleyballers een CMV toernooi op veld 1.

De catering was weer goed verzorgd, mede dankzij diverse sponsoren zoals Vishandel Anton Overweel, Die Port van Cleve, De Mastenbar en Palingrokerij en Vishandel Fa. C. Overweel en Zn. Daardoor konden we iedereen weer van een welverdiend hapje en drankje op deze mooie dag voorzien.
Ook mochten we een zeer groot aantal ballensponsors noteren, dit jaar maar liefst 113. De lijst vind je hier

Onze grote dank gaat uit naar de gastvrijheid van SV Enkhuizen.

Tot ziens op de volgende editie van het Madjoe Hemelvaarttoernooi op donderdag 18 mei 2023!