Vacatures

Maatschappelijke stage

Wat is een maatschappelijke stage?

Maatschappelijke Stage is een vorm van leren door vrijwilligerswerk te doen. De leerling leert ervan, voor zichzelf en zijn of haar persoonlijke ontwikkeling en het is van belang voor de samenleving. De Maatschappelijke Stage is verplicht vanaf het schoolseizoen 2011 – 2012, maar veel scholen zijn hier al mee begonnen. De scholen zijn hier verschillend in qua uitvoering, maar de algemene regel is dat de leerlingen tijdens hun schoolcarrière 30 uur stage lopen.

Waarom een contactpersoon Maatschappelijke Stage binnen Madjoe?

Dit seizoen hebben we best veel aanvragen van leerlingen gehad die hun stage binnen Madjoe willen lopen. Natuurlijk zijn wij hier heel blij mee, en proberen deze leerlingen ook allemaal te plaatsen. Maar we hebben ook de hulp van de hele vereniging nodig. Zo kan elke commissie, trainer e.d. aangeven als er extra hulp nodig is. Dan kunnen wij kijken of er een leerling beschikbaar is die hierbij kan helpen in het kader van de Maatschappelijke Stage. Het is handig als je dit bij de contactpersoon aan kunt geven zodat er een overzicht is van de beschikbare “vacatures”. Ook kunnen de leerlingen die stage willen lopen zich bij de contactpersoon aanmelden zodat er ook een overzicht is van het aantal stagiaires. Daarnaast moeten de vacatures en de daarbij gekoppelde stagiair aangemeld worden bij de Vrijwilligerscentrale West- Friesland. Zij zijn de stagemakelaars voor de scholen in de omgeving. Ook in het contact naar deze organisatie toe is het makkelijk om dit via een persoon te laten lopen.

Waar kunnen wij stagiaires plaatsen?

Er zijn tal van mogelijkheden binnen onze vereniging om de stagiaires te plaatsen. We hebben op dit moment stagiaires die assisteren bij de trainingen van de mini’s, maar ook bij de B- en C- jeugd. We hebben stagiaires die hebben aangegeven jeugd en mini wedstrijden te willen fluiten. Maar verder kan natuurlijk ook gedacht worden aan het helpen organiseren van evenementen zoals het kick-off toernooi, sinterklaasfeest en eindfeest van de mini’s, hemelvaart toernooi….. enz, enz.

Bij vragen, opmerkingen, aanmelden van vacatures of aanmelden dat je stage wilt lopen bij vvMadjoe kun je contact opnemen met:

Silvia Laan
Tel: 06 14182032